Saturday 11 May 2013

[VIDEO] UNCLE DA' BEST vs PAK CIK DA' HARDCORE | rentetan PRU13

Hiburan di tengah malam.

Mula-mula baca coretan dari blog karat e-jau ni dulu. Seorang pak cik yang HIDUP MATI utk BN. Pastu sama 2 kita layan video 'uncle da best' di bawah.
PERSOALANNYA...
Bagaimanakah kita hendak mengubah pemikiran Pak cik menjadi Uncle?



Semasa gua sedang  lepak sambil menunggu rakan gua sampai..tetiba gua terpandang pak cik nii..orangnya nampak masih sihat walaupun mukanya kelihatan sudah dimamah usia,Namun kasihnya kepada UmnoBn hingga keakhir hayat..

Gua sempat bersembang dengan pakcik nii..semasa gua menghampirinya dia kelihatan senyum seperti berbangga dengan helaian T-shirt dan sarung lengan yang berlambangkan dacing..Salam gua dijawabnya dengan perlahan saja..apibila gua tanya tinggal di mana.."Dalam nii saja.."katanya sambil menunjuk ke arah Kampung Melayu dalam kawasan tersebut..Dari mana pakcilk."Baru pulang mengundi.."sambungnya..

lepas tu gua cuba sentuh tentang kehidupannya,nak tengok berapa punya hardcore Umnonya..Naik basikal saja ke pakcik.."Nak beli moto mahal,mana ada duit.."katanya..pakcik kerja apa.."Tolong kawan di kedai makannya.."..berapa di bagi gaji.."Adalah RM20.00 sehari.."keluh pakcik nii..Cukup ke pakcik??.."Mana cukup..barang sekarang mahal belum masuk api air lagi.."katanya..itu pasal ke pacik naik basikal nii..Jawabnya "sebab tak mampu nak bayar ansuran moto la,naik basikal ni,kalau guna moto nak beli minyak lagi.."keluhnya..

Pakcik tak rasa susah ke???"Tak boleh nak cakap,,tiap-tiap bulan memang tak cukup duit,nak makan pun susah,anak ramai sekolah lagi..Tapiiiii...nasib baiklah ada Barisan Nasional boleh jugak dapat bantuan anak-anak dan baitulmal,kalau takda Barisan Nasional entahlah"tegasnya dengan bangga.

Tiba-tiba,gua terasa nak telan air liur pun tak boleh...sebelum gua pitam,lebih baik gua belahhh...gua bagi salam dekat pak cik nii..lalu disambutnya dengan "Waalaikum salam"..dengan mengayuh basikal yang seusia dengannya..gua doakan pakcik nii dibukakan Allah pintu hatinya untuk menerima cahaya kebenaran....selamatttttttttt....
sumber:- karat e-jau


** Untuk video 'uncle da best' klik link di bawah:-




http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2013/05/video-uncle-best.html

sumber video:- zakriali blog




ini kalilah pru13
link Youtube:-  https://www.youtube.com/channel/UCW4Ooj1bcss4Q0ITmtaj8ig

No comments:

Post a Comment